Viser opslag med etiketten sjov. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten sjov. Vis alle opslag

torsdag den 24. april 2014

Børnenes reaktioner

Som sagt var børnene, der deltog i vores projekt meget betaget og med i det vi have planlagt. Og noget af det de var meget begejstrede for, var bl.a. det de skulle røre ved, da vi fortalte om varme/kulde - nemlig en lille varmepude og en "kølepude". Især den iskolde "kølepude" var mange af børnene begejstrede for. "Se, mine hænder er helt kolde nu! Uhh..!" og "Ej, den er jo helt kold! Prøv at mærk".  

Igennem alle aktiviteterne/sanserne var børnene i det hele taget godt med. Der var fx en pige der, da hun duftede til løg, sagde at det var ligesom når hendes mor lavede aftensmad. Og en dreng der var frisk på at vise hvordan diverse dyr gik - bl.a en pingvin og en slange. Og alle børnene kunne både stå på ét ben og hinke...

Selvfølgelig var musik blandet med sæbeboblerne og ballonerne også et stort hit!

De små børn i vuggestuen var især glade for de kildende og lette fjer! 

- God weekend fra Sanseboblerne!

Sanseboblerne på besøg i børnehus

Lidt fra vores besøg i både børnehaven og vuggestuen



mandag den 31. marts 2014

Smags Sansen

Nu hvor vi ikke skal arbejde så meget med smags sansens, vil vi lige vise en lille video hvor børn smager noget for første gang. Salt, surt, bittert... 
Det er sjovt som kroppen reagerer tydeligt på ting vi ikke kan lide eller ikke helt kan finde ud af hvad er.

SanseBoblernes SanseStand

En lille tegning af hvordan vores sanse stand kan komme til at se ud.

Alle tingene kommer dog ikke til at stå på bordet på én gang, men mere opdelt i sanser. Fx. tager vi føle tingene frem først, forklarer om dem og prøver dem med børnene.

:D