Da Peter lærte at bruge sine sanser.
Historien om skildpadden Peter, der aldrig før har brugt
sine sanser. Peter begiver sig ud for at lære at man køre høre med øret, se med
øjet, smage med tungen og gå på sine ben med den kinæstetiske sans(muskler og
balance) , og føle og røre verden med taktilsansen - gennem sanserne lærer skildpadden Peter verden
at kende.
- En
historie Sanseboblerne bruger til at få børnene igennem sanselabyrinten, da
alle sanser kan stimuleres hver for sig, men vi ofte i hverdagen kombinerer de
forskellige sanser, fx vi bruger ofte synssansen
til at se, hvad vi synes ville være lækkert at spise, eller vi kombinerer høre
og synssansen, når vi vender os om og ser hvad det var for en lyd.
Søøøød.
SvarSletMen kan vi evt. få lov at læse historien. Det kunne være fedt at se på hvilken måde læringen indgår i jeres projekt, og dermed også den historie i har valgt at bruge i denne sammenhæng. Det er jo denne historie der er det konkrete læringsredskab.. eller måske motivationen for at børnene også får lyst til at lærer om sanserne?
Hvordan bruger i historien, og hvad er formålet med den.?
Hilsen spejl